UNICARIBE formará en TIC a docentes de San Martín

• 27 abril 2023

English Version

SANTO DOMINGO, RD. Las autoridades de nuestra Universidad del Caribe (UNICARIBE) realizaron un acuerdo con la fundación del Instituto de Ciencia y Tecnología de Sint Maarten (SMIST) para que nuestros maestros capaciten a docentes de la isla San Martín, en el programa de Maestría en Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC).

Las clases serán realizadas totalmente en el idioma inglés y a través de una plataforma virtual. El convenio firmado entre las partes explica que “debido a que la tecnología en todo su espectro ofrece grandes oportunidades futuras para los estudiantes de tecnología e ingeniería, lo cual contribuirá al desarrollo de San Martín, se decide incluir dentro del plan el programa de Maestría en TIC acreditado por UNICARIBE”.

El doctor Emilio Mínguez, rector de UNICARIBE, consideró que el interés y la confianza de este instituto internacional por el programa de Maestría TIC es una muestra de la labor de excelencia y el enfoque de innovación que ha alcanzado nuestra universidad en los últimos años. “Este es el resultado de la ejecución de una estrategia orientada a la transformación y a la novedad”, agregó.

De su lado, el canciller José Alejandro Aybar precisó que es un honor para nuestra universidad y para el personal docente de la maestría haber sido considerados como los candidatos ideales para impulsar la educación de ese prestigioso instituto ubicado en la parte holandesa de la isla de San Martín.

Este convenio de colaboración entre UNICARIBE Y la fundación de SMIST fue firmado por el rector, doctor Emilio Mínguez, y Alvin Rombley y Marcus E. Nicolaas, presidente y fundador, respectivamente de SMIST, durante un acto en las instalaciones de nuestra universidad.

UNICARIBE will train teachers from Saint-Martin in ICT

Through an agreement with the foundation of the Institute of Science and Technology of Sint Maarten (SMIST), Universidad del Caribe will be in charge of the Master’s program in Information and Communication Technologies for teachers from across the island.

SANTO DOMINGO, DR. Universidad del Caribe (UNICARIBE) reached an agreement with the foundation of the Institute of Science and Technology of Sint Maarten (SMIST) to train teachers from that island in the Master’s program in Information and Communication Technologies (ICT) offered by this educational institution through online learning platforms.

The classes will be conducted entirely in English. The contract signed between the parties explains that «due to the fact that technology, in all its spectrum, offers great future opportunities for technology and engineering students, which will contribute to the development of Saint Maarten, it has been decided to include the accredited Master’s program in ICT within the plan.»

Dr. Emilio Mínguez, rector of UNICARIBE, considers the interest and trust shown by this international institute in the ICT Master’s program as a demonstration of the excellent work and innovative approach that our university has achieved in recent years. «This is the result of implementing a strategy focused on transformation and novelty,» he added.

On the other hand, chancellor José Alejandro Aybar emphasized that it is an honor for our university and the teaching staff of the Master’s program to have been considered as the ideal candidates to promote education for this prestigious institute located in the Dutch part of the island of St. Martin.

This collaboration agreement was signed by Dr. Emilio Mínguez, and Alvin Rombley and Marcus E. Nicolaas, SMIST foundation President and Founder, during a ceremony at our university premises.

#page-header-wrap { background-size: cover !important; background-position: 100% 30% !important; }